Új üzletpolitikára váltanak az áruházláncnál, jócskán megváltozik az üzletek képe és kínálata. A cég magyarországi beruházásokra és együttműködésekre készül.
A multivállalat hipermarketei átalakításával járó, vásárlói igényekre reagáló új stratégiájának megvalósításával a tízezer négyzetméternél nagyobb áruházakban optimalizálják a saját eladóteret, a kínálat minőségi irányba koncentrálódik, miközben ismert márkák jelennek meg bérlőként a bevásárlóközponttá váló épületekben
– mondta Matt Simister, a Tesco közép-európai igazgatója a Magyar Nemzetnek.
Nem az alapterület csökkentése a cél, hanem az, hogy sokkal jobban hasznosítsák a rendelkezésre álló teret - fejtette ki a vezető. Az áruházlánc új üzletpolitikája a nagy alapterületű áruházak stratégiai átalakításáról szól, a nagy áruházakban megszüntetik a nem jól teljesítő területeket, például a műszaki termékek értékesítését. Úgy tapasztalják, hogy a magyarországi élelmiszer-eladások folyamatosan mozdulnak el a nagyobb alapterületű hipermarketek felől a kisebb egységek felé - erre igyekszenek reagálni.
A vezérigazgató az új straté giát a budaörsi hipermarketben szemléltette, ahol a korábban 16 ezer négyzetméteres áruház tescós eladótere 6300 négyzetméterre változott, a többi területen pedig több divatmárka, posta, gyógyszertár, pénzváltó, éttermek, butikok kaptak helyet, amelyek növelik a vásárlók választási lehetőségeit, egyúttal lendületet adhatnak a helyi kis- és középvállalkozásoknak is.
Úgy látják, ez a fajta kombináció sokkal vonzóbb a vásárlóknak, ráadásul összességében a korábbinál színvonalasabb szolgáltatást tudnak így nyújtani, illetve eredményesebbé is válnak, hiszen az eladótér egy részét bérbe tudják adni.
A hipermarketek átalakításának előkészítése és lebonyolítása 2015 óta zajlik, a cég nyeresége pedig a 2017-es 0,9 százalékról mostanra 3 százalékra nőtt.
forrás: MTI/Krizsán Csaba / infostart.hu