Kilátásba helyezte a magyar kötődésű Wizz Air diszkont légitársaság a járatok földi kiszolgálására kötött szerződésének felmondását a Malév Ground Handlinggel.
Diederik Pen, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója a Malév Ground Handling eljárásával kapcsolatos fogyasztóvédelmi vizsgálattal kapcsolatban közleményében leszögezte: jelenlegi működésével a Malév Ground Handling megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. "A helyzet megoldásának érdekében minden lehetőséget megvizsgálunk, beleértve a szerződés felmondását is" - olvasható a közleményben.
Közölte továbbá: a Wizz Air szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és elvárja, hogy kiterjedt hálózatán belül minden partnere eleget tegyen ezeknek. Ha bármely partnerük megszegi kötelezettségeit, és félrevezeti a Wizz Air utasait, akkor alapos vizsgálattal, illetve szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenéznie - olvasható a vezető által aláírt közleményben.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium kedden tudatta az MTI-vel, hogy Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezett a Malév Ground Handlinggel szemben, mert sajtóhírek szerint a földi kiszolgáló a repülőtéri szolgáltatásokat - például a repülőtéri utasfelvételt - az előzetes tájékoztatásban szereplőnél magasabb áron értékesíti az utasoknak.
forrás: MTI