Nőtt a Digi csoport bevétele tavaly



Nőtt a Digi telekommunikációs csoport bevétele 2019-ben, a növekedéshez leginkább fő piaca, Románia járult hozzá.

   
A Digi MTI-hez pénteken eljuttatott közleménye szerint a tavalyi 1,186 milliárd eurós konszolidált árbevétel 14,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
   
Az előfizetések száma 2018. december 31-hez képest 8 százalékkal, 16,1 millióra emelkedett.
   
A Digi csoport honlapján található jelentés szerint a csoport adózás utáni nyeresége 41,787 millió euró volt 2019-ben az előző évben elért 18,022 millió euró után.
   
A közlemény szerint Románia továbbra is a csoport fő piaca, amely 64 százalékkal járult hozzá a konszolidált bevételekhez; Spanyolország pedig a legjobban teljesítő volt, ahol 2019-ben a bevételek 52,6 százalékkal növekedtek 2018-hoz képest.
   
A csoport főbb üzletágaiban erős növekedést sikerült elérni: a fizetős TV-szolgáltatások (kábeltévé és műholdas) területén 5,4 százalékkal 5,1 millióra nőtt az előfizetések száma, az internet előfizetések száma 9,8 százalékkal 3,6 millióra emelkedett, a mobilkommunikációs szolgáltatások területén pedig 14,5 százalékkal 5,7 millióra nőtt az előfizetések száma.
   
Magyarországon a Digi leányvállalatának 694 000 kábeltelevíziós előfizetése volt 2019 végén, az internet előfizetések száma 750 ezret tett ki. A mobilkommunikációs szolgáltatásokat 2019 májusában indította el a Digi Magyarországon, az év végén 99 000 előfizetéssel rendelkezett. A Digi folytatta az optikai hálózat bővítését, és novemberben sikeresen tesztelte az 5G mobil kommunikációs szolgáltatásokat Budapesten.
   
A Digi 2019-ben összesen 318 millió eurót költött technológiai fejlesztésekre, elsősorban Romániában és Magyarországon. Ez magában foglalta a 4G hálózat bővítésére és az 5G hálózat kiépítésére irányuló projekteket Romániában, a 4G hálózat kiépítésére irányuló projektet Magyarországon, valamint az üvegszálas infrastruktúra fejlesztésére irányuló projekteket Romániában, Magyarországon és Spanyolországban.

MTI
Close Menu